Search This Blog

Loading...

ONLINE STORE / OFFLINE STORE

Monday, April 20, 2009

Kisah rumahtangga

Dari email seorang sahabat:

S
epasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. Pastu mereka pun pegi  la ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

Kadi tanye kat pompuan tu....
 "kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu? Pompuan tu jawab... "saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya."

Si suami (ex-suami, actually) terkedu sebab dia tau pasni kadi akan tanye dia lak.  "ahhh...sudah...apa mende aku nak goreng kadi tua nih...."

Kadi pun tanye si ex-suami..."hah....kamu....bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela"

"Tuan kadi...kalaulah saya ada syiling singgit, dan saya 'masukkan' dalam vending machine, pastu saya tekan satu butang pilihan, maka  keluarlah setin air minuman. 
Saya nak tanye tuan kadi, air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?"

Jawab kadi.."hak kamu le.."
 

Si ex-suami tu kata lak.."hah...sama le kes ni pun. Kan tuan... kan ... kan  "

Moral of the story:

1. Jgn samakan isteri anda macam vending machine.
2. Jgn samakan anak anda macam air tin
3. Jgn samakan 'anu' anda cam duit syiling

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tahukah anda

Tiada siapa yang mampu mencuri ilmu yang kita perolehi dengan membaca. Jadikan diri kita sebahagian daripada masyarakat yang berilmu.