Search This Blog

Loading...

JUALAN PELBAGAI BARANGAN MENARIK DENGAN HARGA BERPATUTAN.

Saturday, March 14, 2009

AISHAH BUKHARI dan kisah2 seumpamanya…..


Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes  Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta,   ikut boyfriend.


Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada     saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut       peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah  Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita.Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang  murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang  Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1. Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia      sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6   atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah YasinDalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat,       semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal . Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan  Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung   dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk dilembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya.Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997, "Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian."

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh  murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhariboleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib   termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan.

Butir asal permohonan......

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara  salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh NurAisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Perenggan 23: "Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut  kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil,undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmihendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab  kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah   dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum  syara'.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan  seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan  anaknya. Anak yang dibela selama  18 tahun dengan begitu susah payah datang ke  Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi .Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend  dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu  dengan  nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan  kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya  yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang Negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu  saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama  asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki,nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas.Terpaksa buat perisytiharan. "Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam." Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun.

2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata " Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya
masih nak nama Nur Aini." Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya  Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari,pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama  kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata, "Allah hu Ahad". Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh  buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

Apalah dosa a nak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluh terpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.

Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita. Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri. Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan "Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak". Sahabat bertanya "Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?" "Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik." Sahabat bertanya lagi."Mengapa begitu ya Rasullullah?" Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia".

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, "Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap." Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah. Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya "International Jew" (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium ShahAlam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London. Dia berkata: "Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperangdengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam."

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492 . kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam Acheh... semuanya satu demi satu.

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, dia datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian  yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah "garam dan ragi". Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya  ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi  sebenarnya tapai. Maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam.Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi". Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Di rasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal,menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti, dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati..
"Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu  sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang, kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan email ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab  kita semua.

Akhir sekali, email ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan  agama Islam sebelum     terlambat.

kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan email ini untuk  pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita  yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan  sentiasa mencari-cari  jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para wali Allah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam  apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.

sesiapa yang ingin copy silakan.

Certificate Baptism Lina Joy

Teruskan membaca isu murtad Aishah Bukhori dan Lina Joy  DISINI

29 comments:

~ana SoLehah~ said...

mohon izin copy maklumat ini di blog sy..^^

s1t1 2uL41k4 said...

salam.. minta izin copy.. boleh?

I Love My Self said...

Salam..minta izin untuk copy maklumat ini di blog saya

I Love My Self said...

Salam..,mohon izin untuk copy maklumat ini ke blog saye..

Mayamin Yuhaniz said...

Kalau ada link to the reference of your stories would be the best and more believable by others. thank you:)

Jesse said...

saya x tahu kenapa org melayu a.k.a muslim ni sangat anti dengan org yg murtad..korang x terfikir ke?bile org dari agama lain masuk islam,,kamu sambut dengan senyum tawa dan gembira.apebile dorang(muslim) menganut agama lain pula kamu ajukan dengan kutukan??non-muslim ni kire hina btl ke bagi korang?mane otak korang ni?

Mufida Misran said...

Assalamualaikum...minta izin copy...

syamimi lulu said...

jesse... same ade kamu islam yg jahil or kamu non muslim yg tk faham.. kalau org agama lain suke tk org lain masuk agama die? marah x bile tukar agama die? mcm tu jugak dgn org islam.. ape tah lg kami sgt yakin bahawa islam ni agama yg benar... kami tak suke org yg memperkotak katik kan agama suci ni...

cik lah said...

mntk izin utk copy maklumat ini di blog saya..
saya telah pernah melakukan solat dan doa kepada mrk yg murtad ke ugama hindu..setan hindu datang ke bilik saya..mahu membunuh saya(ni bukan mimpi) apa jawapan saya kpdnya? ajal maut di tangan Allah bkn di tgn kau. Tak tau lg sapa yg mati dlu, samada aku aytau kau..

Anonymous said...

mana ada hak agama nak menghukum orang. kamu orang islam pentingkan diri sendiri. suka hati dialah nak tukar agama. janji dia tak buat benda yang tak baik. dosa tanggung sendirilah. tak perlulah nak berdendam.

Anonymous said...

apakah beza kita yg mencaci dgn agama yg kita caci? apa yg jadi ni bukan masalah agama skiranya kita saling menghormati, semua nya silap keteguhan iman. setiap agama mengajar akan kbaikan dan melarang kburukan. alkisah murtad ini bukan lah isu sekiranya kita teguh dgn iman dan bukan nya mudah dipengaruhi. hormati lah ssma sendiri bukan nya mengeluarkan 'kata' ttg agama org lain. gunalah kewarasan kita. jika kita mengata ttg agama org lain itu silap, apa bezanya kita yg 'mengata'? adakah tindakan kita ' mulia'? fikirkan dgn akal fikiran bukan nya perasaan.

TK said...

Anony 26 aug 2011 1034am.

Andai kamu Islam seharusnya kamu mengkaji kafir yg memusuhi dan yang tidak. Apa tindakan kita utk kedua2nya.

Sebagai umat Islam seharusnya kita menyelamatkan mereka dari murtad.

Chempaka Aziz said...

mohon saya share di blog saya

Anonymous said...

Pada saya lg bagus diorg murtad dr jd munafik. at least kita tahu siapa dia .kalau org nmpk dia teguk arak ke ape, bleh la ckp dia bukan islam. ada ramai lg manusia yg just nama je islam tp xde org bising pun?

Nak follow, follow terus semua bukan ambik mana yg ikut sedap.

TK said...

anoy 16 dec,

diharap encik/cik dapat tenangkan fikiran. Mana boleh lebih baik murtad dari munafik.

Oleh kerana yang berikan komen tidak jelaskan identitinya secara jelas, boleh jadi encik/cik bukan dari yg beragama islam kerana dengan mudah lemparkan komen begitu.

Awang Fauzi said...

adakah encik anymous atau apa2jelah orang ISLAM.KITA SEPATUTNYA MENGHALANG ereka dari menjadi murtad.tapi amppaknya encik hendak mmbiarkan shj.sy xtahulaa sma ada encik ini berfikiran btul ketidak

Anonymous said...

saya terasa amat lucu membaca salah satu post anony....murtad lebih baik daripada munafik...haha ternyata org yg x berpendidikan...jd malu pulak ada org melayu yg mcm ny....barang sapa yg mahu tinggal d neraka...p la sana kamu murtad...kpada org islam mc blm terlmbat tuk kmbli kpada jln yg benar

Anonymous said...

sorg hamba ALLAH pernah hampir murtad.. someday we were wondering why.. how?? back to the root.. think carefully.. certain org mengaku islam but islam yg mcm mana?? solat tk. puasa kdg2. mostly the way org melayu islam bring out their opinion.. even bukan smua tp hampir smua.. why?? knp mst mgluarkn kata2 yg blh mbw kpd dosa? cpt sgt melatah.. sabar..bykkn bsabar.. diam bkn bmkna kalah.. org yg hampir murtd itu adalh sy sendiri.. sy prnh bfikir "sy tk tahu agama mna yg btl" sbb sy nampak islam tp kdg2 even more worst than bkn islam, memaki, mghina etc.tp syukur alhamdulilah ALLAH masi mnyayangi sy.. agama lain itu tidak hina islam sendiri mlarang mghina agama lain.. but why?? usually org melayu.. sy nmpk sgt jelas.. even tk smua.. bg sy pglmn sy.. benda ne blh jd stu faktor yg mbuka ruang dihati kita untuk syaitan mbisikkn kata2 laknat sehingga tgadainya akidah dn akhlak.. na'uzubilah..

TK said...

ANOY March 14, 2012 1:20 PM

"bukan smua tp hampir smua" statement anda ini tidak bersandarkan fakta yang sbenar.terlalu ramai yg mengamalkan islam sebenar dgn mempunyai pertalian keluarga yg erat.tapi ini tidak ditonjolkan.Kita banyak disogok dengan kenyataan Islam itu ganas dsb.

pandangan saya, jika dlm konteks keluarga kita lemah nescaya banyak berlaku seperti yg saudara/saudari alami.Kekeliruan.

pada pendapat saya (maaf jika salah) mungkin saudara/saudari berada dlm kelompok yg salah walaupun kekeluargaannya kuat.sebagai contoh,jika kita berada dlm kelompok pencuri kita akan dituduh pencuri, jika kita berada dlm kelompok penagih kita akan digelar penagih malah lama kelamaan kita sendiri yg menagih.

Dekati kelompok yg betul dpt membantu saya rasa..

hamba lemah said...

sebagai seorang islam, kita mesti mempertahankan agama kita.Agama ini shj yg diredhai Allah.Bagi mereka yg tak phm islam, jgnlahlah nk mengutuk agama yg suci dan benar nie
1. Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai orang-orang kafir.
2. Aku tidak sembah apa yang kamu sembah.
3. Dan kamu bukannya penyembah-penyembah Tuhan yang aku sembah
4. Dan aku bukannya penyembah tuhan yang kamu sembah.
5. Dan kamu juga bukannya penyembah-penyembah Tuhan yang aku
sembah.
6. Untuk kamu agama kamu dan untukku agamaku. (al-kafirun)

Anonymous said...

Nabi Muhammad saw menarik manusia memeluk Islam melalui akhlaknya.Tapi kita sekarang akhlak dah teruk.Sebarkanlah Islam secara hikmah dan bijaksana.Agama Islam itu sudah cukup terang jelas satu satunya agama yg benar.Kerana itu ramai non muslim masuk Islam kerana diberi hidayah melihat Islam itu sendiri,bukan kerana penganutnya.Sedangkan mereka yang murtad bukanlah mencari agama yang benar,tetapi mencari kesenangan dunia,mencari cinta manusia.Kita Muslim tunjukkanlah contoh akhlak Nabi saw.Semoga kita berjaya dunia akhirat.Ingat,Nabi tak gunakan kekerasan dalam menyebarkan Islam,tetapi dalam mempertahankan hak - rais

Salvatore Corleone said...

encik hamba lemah,

adakah encik masih tidak faham atau buat-buat tidak faham akan ayat ini?

6. Untuk kamu agama kamu dan untukku agamaku. (al-kafirun)

kenapa perlu memaksa pabila Allah tidak memaksa

apo said...

Ayat ini jer ke awak pegang.Ayat bible kata Follow Muhammad awak taknak ikut ke

Anonymous said...

Ayat dari Kitab Gospel Of john,Chapter 6,verses 7=for thee who look the truth shall come will guide you.Jadi persoalan nya di sini mengapa kamu tidak mengikut nya sekira nya kamu seorang kristien yang taat.Jangan kamu pandai pandai nak memutar belitkan maksud al Quran.Didalam al Quran menerangkan "hendaklah di hukum pancung orang yang telah mendapat hidayah dan tapi menukarnya iaitu murtad.Patung Virgin Marry dan gambarnya bertudung mengapa perempuan kritien tidak.Jesus kata jangan minum arak mengapa kaum kamu tidak.Jangan pandai nakbermain api kelak api itu akan membakar kamu Seperti kata ayat Al Quran "bahan api neraka itu teridiri daripada batu berhala dan orang orang kafir.Mengapa kamu tidak mahu mengikut ayat ini.Sesungguh nya kamu Iblis yang nyata

Sharif said...

Subhanallah..sebagai seorang umat islam..kita perlu tegakkan pendirian kita..jika seseorang itu murtad maka boleh dijatuhkan hukum bunuh keatasnya..lagi satu Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani..masih belum terlambat untuk kita memohon keampunan daripadanya..tahukah kamu betapa untungnya umat Nabi Muhammad drpd umat2 yg lain..?? Semoga kita semua dilindungi oleh Allah s.w.t. dari fitnah al-masih ad-dajjal..Aminn

Anonymous said...

saya setuju dgn Jesse.....ingat agama Islam bagus sangat??? org melayu lah yg banyak melakukan maksiat...tego la keluaran video 3gp dorang buat bende 2 dgn siap bertudung2 gi....apa ni...2 la yg dikatakan kebebasan beragama....damn...

Anonymous said...

to encik anonymous dec/11

Kamu memang pandai menilai ayat Bible walaupun apa yang kau cuba maksudkan adalah salah. Mother of Virgin Mary menggunakan tudung kerana dia tinggal ti tanah berpasir Arab (sebelum kejadian holocaust oleh Islam Arab dulu terhadap Yahudi dan Kristian di sana). Jadi tudung adalah sebagai pelindung mata dan juga rambut untuk tidak dimasuki pasir, ia bukan nya sesuatu kemestian menggunakan tudung tetapi mengikut keadaan geografi. Tidak dinyatakan untuk menggunakan tudung kepada perempuan Kristian. Keadaan geografi di sana memaksa perempuan dahulu menggunakan tudung. Jika dilihat dari segi pengambilan arak, bukan sahaja Kristian malah Melayu pun pandai berhibur di dalam kelab malam dan meminum arak. Peliknya orang Melayu Islam cuba menutupi aib sendiri dan memandang aib orang lain lebih besar daripada mereka. Jaga;ah bangsa dan agama anda. Kristian tidak pernah memaksa umat manusia untuk mengamalkan ajaran Kristian, bahkan kami menghormati agama lain. Pandangan kami terhadap agama lain adalah kesamarataan agama dan juga mengamalkan ajaran masing-masing. Tetapi di Malaysia sesiapa yang mengahwini seseorang beragama Islam dan pasangannya beragama lain maka orang tersebut harus menukar agamanya untuk memeluk agama Islam. Undang-undang Malaysia menyatakan tersebut dan perlembagaan sendiri menyatakan kebebasan beragama. Setiap pemikiran anda tidak mempunyai persepakatan sebab itu bangsa dan agama anda mudah ditindas tetapi bila anda ditindas, anda mula merungut. Kami percaya semua agama adalah menuju kepada kebaikan tetapi anda menilai agama orang lain untuk dijadikan kekuatan percaya anda kepada agama anda. NO OFFENSE.

Anonymous said...

kecoh pasal kes murtad.

tapi kamu terlupa dgn mualaf yg peluk agama islam. selepas peluk islam, mualaf ditinggalkan begitu shj tanpa bimbingan dan bantuan.

apa nak jadi dgn dunia skg.

Anonymous said...

Buta hati kerna cinta buta

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Anak-anak seharusnya dipanggil dengan gelaran yang lebih dewasa seperti kak long/abang long/kak ngah dan elakkan dari memanggil mereka dengan gelaran yang membantutkan kedewasaan mereka seperti boboi/manja/baby/adik/ dll. Teruskan

Jika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapa sahaja... Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan dengan menghantar e-mel ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yang ada anak-anak dan cucu-cucu...teruskan

Barat membisu dengan bukti bulan pernah dibelah

Salah satu dari mukjizat Nabi Muhammad yang mashur ialah baginda telah membelah bulan kepada dua, dengan izin Tuhan, dan kemudian bercantum semula.Teruskan

Aku cuma ada seorang adik. Usianya tiga tahun lebih muda daripada aku. Suatu hari untuk mendapatkan sehelai saputangan yang menjadi keperluan anak gadis ketika itu, aku ambil 50sen dari poket seluar ayah..teruskan

Tahukah anda

Tiada siapa yang mampu mencuri ilmu yang kita perolehi dengan membaca. Jadikan diri kita sebahagian daripada masyarakat yang berilmu.