4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Isnin, 12 Oktober 2009

Telur tiruan di china

Banyak terdapat kes-kes keracunan makanan direpot di tanah besar negara China. Pada tahun 2001 terdapat 185 kes keracunan makanan melibatkan 15,715 penduduk dan menyebabkan 146 kematian. Jumlah kes bertambah dua kali ganda pada 2002. Pada 2003 jumlah kes yang dilaporkan adalah 10 kali ganda dari tahun 2001 dan jumlah yang terlibat mencecah 29,660 termasuk 262 kematian. September 2008 hampir 53,000 kanak-kanak di negara china sakit akibat pencemaran susu dan 4 kematian.

Di China terdapat sekolah khas yang mengajar teknologi menciplak atau mencipta semula sesuatu, termasuk telur juga telah dibuat sendiri dengan menggunakan bahan kimia, sama apabila digoreng dan dikatakan paling popular sekarang.













Oh yeah The Egg is ready. The artificial egg shell is very fragile and break easily but who cares!!
Look so real


Why make fake eggs ?
Because of money.


The cost of fake egg is only 0.55 Yuan/kg, while the true eggs’ market price is 5.6 Yuan/kg.





8 ulasan:

Menyelami Lautan Hati Seorang Wanita berkata...

Pendedahan yang baik untuk kemaslahatan manusia sejagat. siapakah lagi yang dipertanggungjawapkan untuk menjaga manusia jika tidak manusia itu sendiri. Ini di sebabkan oleh kerana wang, semua benda boleh diexplotasikan.

Mohon izin untuk ambik untuk paparan di laman saya.

erin zuraini berkata...

minta share ye...tq

FaRah Baharom berkata...

gud info. i mintk permission tu link your post ye..for info bersame.. tq

Cokelat Candy berkata...

selagi ia tidak membahaykn.. pada sy ia adalah wajar untuk membantu dlm sudut ekonomi.. jika kita jenguk ke luar, apabila harga getah mahal,muncul getah tiruan.. apabila sumber petroleum kurang, ada pulak alternatif minyak dari kelapa sawit.. jd soal ini tidak harus dipertikaikan selagi ia tidak MEMBAHAYAKAN Kesihatan..sebaliknya pandanglah ia dari sudut sebagai alternatif lain..

Qastalani® berkata...

China ni, apa kemendanya ✗ fake? Dorg pn ✗ kesah mati rakyatnya sbb rakyat dia mmg ramai sgt. Agaknya salah satu cara untuk kurangkan penduduk kot!

Mohon share nnt. Sy akn letakkan link credit. Tq

umk store berkata...

To Noor Hamiza: alternatif kepada sesuatu adalah baik jika tidak mudarat. Skrng kita cite telur tiruan dari bahan kimia. So tak baik kan, jadi wajib dipertikaikan. Perkara tak baik dicipta biasanya hanya untuk membantu ekonomi sesetengah orang sahaja. anyway thanks.

Nora Karim berkata...

kena lebih berhati-hati sekarang ni... hm..

bella YOYO berkata...

mintak kebenaran nak share =)