4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Isnin, 25 Oktober 2010

Beza antara air cooler dengan portable aircond

Ramai keliru dengan dengan 2 benda ini, air cooler dikatakan air cond dan portable aircond langsung tak wujud katanya (bukan semua).

Air cooler biasanya berfungsi seperti kipas biasa sahaja cuma ianya mempunyai tangki air didalam dan kain yang berputar didalamnya. Air mesti dimasukkan, lebih cun kalau masukkan ais batu bersama. Kemudian kain akan berputar dan masuk ke dalam tangki dan berputar semula keatas (putaran ini berjalan tanpa henti) Kipas akan menyedut angin melintasi kain/bidai untuk mendapatkan angin yang lebih sejuk. Jadi lebih sejuk air lebih sejuklah angin yang keluar.

air cooler

Tapi, percaya atau tidak anda mungkin membuang duit anda membeli air cooler ini, sebab tak sejuk pun. Ada juga yang kata dia dah pergi try kat Giant, tesco bla.bla..bla..Tuan-tuan kalau anda semua test aircoler dalam tempat sebegini sudah tentu rasanya sejuk sebab kawasan tu dah sejuk dengan aircondnya. So angin yg keluar sejuklah sama walaupun tak masukkan air...


 portable aircond

Portable aircond pulak, tak payah story banyak-banyak sebab fungsi dia macam aircond. Ada tangki gas, ada tangki air untuk air yang keluar. sejuk? kalau bilik kecil ok kot pasal saya pun belum guna lagi baru survey.

3 ulasan:

Widi Dede berkata...

ternyata beda ya antara air cooler dengan portanle aircond. jangan lupa tuk mampir ke sini ya rental heat exchanger

Unknown berkata...

Paling murah berapa ?

Tanpa Nama berkata...

1hp dlm 8ratus.1.5hp dlm 1.2k