4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Khamis, 11 Jun 2009

Makanan Haram

" Wahai Saad, perbaikilah makananmu nescaya doamu akan dimakbulkan, Demi zat yang Muhammad ada dalam kekuasaan Nya, sesunggunya hamba yang masukkan makanan haram kedalam perutnya, tidak akan diterima amalnya selama empat puluh hari. Dan jika dari makanan itu tumbuh dagingnya, maka neraka lebih patut untuknya" At-Thabrani.

" Sesungguhnya tidak ada agama bagi orang yang tidak amanah, solat dan zakat. Siapa yang memakai baju dari duit yang haram maka tidak diterima solatnya sehingga baju itu dilepaskan.Sesungguhnya Allah Maha Mulia dan Maha Agung. Tidak akan diterima solat lelaki yang memakai pakaian haram" Al-Bazzar.

Ahmad dari Ibnu Umar dia berkata"Siapa membeli pakaian sepulluh dirham tetapi satu dirham daripadanya adalah haram, Allah tidak akan menerima solatnya selama ia pakai"



dipetik dari Imam Al-Ghazali terjemahan kitab Mukashafah Al Qulub

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mohon share to my blog...boleh?

umk store berkata...

silakan demi kebaikan bersama. terima kasih kerana sudi berkongsi.