4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Selasa, 4 Ogos 2009

Minyak masak kitar semula

Tahukah anda bahawa Minyak Masak yang dijual dalam bungkusan plastik yang sudah siap dibungkus merupakan minyak masak kitar semula.


Kebiasaannya, minyak masak tersebut dijual oleh pihak hotel kepada pemborong. Pemborong pula menjual semula kepada pengilang untuk dibungkus semula. Saya pernah bertanya kepada pekerja mcdonalds dan selepas melihat sendiri tokey cina dengan van buruk ambil minyak terbuang dari sana kemudian dicampur dengan minyak dari kedai-kedai lain yang diambil sekitar kawasan saya pada pulul 2 pagi. Mesti apek tersebut ambil minyak dari restoran cina yang bersepah dekat area sini.

Perlu anda ketahui bahawa ada hotel yang menyediakan masakan 'pork'. Di khuatiri sekiranya minyak masak tersebut telah dicampurkan dengan minyak masak yang lain dan dibungkus semula untuk dijual pada harga murah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan semua yang dalam plastic ini adalah minyak kitar semula.dgn teknologi biodiesel, sekarang minyak masak terpakai di beli utk di campur
bersama minyak diesel dan menghasilkan produk biodiesel.