Search This Blog

ONLINE STORE / OFFLINE STORE

Monday, September 14, 2009

Atasi masalah batuk

sapu kat tapak kaki tau

Musim perayaan nanti banyaklah kita dijamu dengan bermacam-macam jenis air terutama ais. kalau dah jalan badan jadi panas pastu minum pulak ais mesti syokkan..Kalau batuk macam mana? Ini ada sikit tip untuk anak2 yang batuk atau orang tua yang batuk. pendek kata siapa sahaja batuk, kat binatang tak tahu lah..penah dulu kucing aku batuk, kesian dia.

Bagaimana nak hentikan batuk dalam masa 5 minit

Menurut penulis teknik yang digunakan amat berkesan sehingga beliau tertanya bila nak batuk pulak ni.kaedah ini katanya lebih baik dari mengambil antibiotik dan ubat batuk. kalau anak-anak batuk boleh cuba kaedah ini kerana ianya sangat berkesan dan tidak mendatangkan kesan sampingan..Bagaimana?

Untuk menghentikan batuk diwaktu malam ketika nak tidur sapukan vick vapor rub di tapak kaki, sapu rata-rata kemudian pakaikan stokin. Dalam tempoh 5 minit batuk terus hilang.

tak percaya cubalah bila anda batuk...

ps: ada satu pendapat jika batuk dan ada sedikit berkahak jangan disapukan vicks di hidung kerana ia akan menambahkan kahak dan akan menyukarkan pernafasan.







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tahukah anda

Tiada siapa yang mampu mencuri ilmu yang kita perolehi dengan membaca. Jadikan diri kita sebahagian daripada masyarakat yang berilmu.