4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Selasa, 29 September 2009

Brokoli sihatkan saluran darah

Brokoli dan kesihatan jantung

Saintis Britain daripada Imperial College London baru-baru ini menemukan bukti bahawa brokoli dan sayuran berdaun hijau lain dapat mengurangkan risiko terhadap penyakit jantung.

Para peneliti menemukan bahawa brokoli boleh meningkatkan pertahanan semulajadi terhadap penyumbatan arteri, yang menyebabkan serangan jantung.

Dalam kajian mereka, yang dibiayai oleh British Heart Foundation - sebuah pertubuhan amal, para penyelidik merumuskan sebatian yang dijumpai dalam brokoli menjadi satu tenaga untuk membebaskan kesesakkan saluran darah.

"kajian ini menjelaskan pengambilan sayuran hijau mampu menyelamatkan jantung anda dan mengelakkan saluran darah dari tersumbat " Paul Evans daripada National Heart and Lung Institute di Imperial College kepada Reuters.com.





Tiada ulasan: