Search This Blog

Loading...

ONLINE STORE / OFFLINE STORE

Sunday, September 6, 2009

Man breastfeeding

man breastfeeding

STOCKHOLM - Entah ini berita baik buat para ibu atau tidak. Kelak urusan menyusu anak bukan dimonopoli kaum ibu. Sang ayah juga mampu melakukan. Bakal muncul air susu ayah (ASA)?

Ragnar Bengtsson sibuk menyusui anaknya. Mulut bayi bernama hwarakadah itu menempel pada dada. Lelaki berusia 26 tahun tersebut sedang mengikuti eksperimen. Sebuah pam diletakkan di payudara untuk menghasilkan susu. Kalau percubaan berjaya maka ini langkah maju bagi seorang bapa.

"Kami bisa memberikan ASI versi ayah," ujar Bengtsson dalam majalah Gazet Antwerpen, Belgium.Alasan untuk kejadian ini adalah agar si anak dapat lebih mesra dengan si bapa.

Namun, tak semua pihak menyambut baik eksperimen ini. Seorang profesor dari Universiti Stockholm menyebut bahawa idea itu melampaui batas. Seorang lelaki atau ayah jangan sampai untuk mengasihi anak hingga berusaha menghasilkan air susu sendiri. "Kalau cuma ingin menguatkan hubungan dengan anak, dapat dibuat dengan menggendong bayi berhampiran dada mereka," katanya.


ps: Untuk menunjukkan kepandaian jangan sampai melawan hukum fitrah/kejadian alam. Ini dah kira melampau..






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tahukah anda

Tiada siapa yang mampu mencuri ilmu yang kita perolehi dengan membaca. Jadikan diri kita sebahagian daripada masyarakat yang berilmu.