4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Ahad, 11 Oktober 2009

Hotmail, gmail dan yahoo password telah terdedah

yahoo messenger

Pendedahan dan pencerobohan keatas pengguna hotmail telah merebak kepada pengguna gmail dan yahoo.

seramai 21 juta pengguna hotmail di UK diberi amaran password mereka mungkin terdedah, ini adalah kerja hackers yang menggunakan kaedah phishing scam menggunakan/menyamar sebagai hotmail admin sebagai platform untuk mendapatkan password.

Saya juga ada menerima satu pesanan didalam mailbox yahoo mengatakan mailbox yang tidak aktif akan ditamatkan kerana kesesakkan dan diminta untuk memberikan password dan email ID untuk pengaktifan semula, jika tidak akaun akan ditutup dalam 24 jam.

Persoalan yang bermain difikiran kenapa dia cakap akaun saya tak aktif sedangkan hari-hari saya periksa mail dan hantar mail. saya tak endahkan pesanan mereka walupun datang dari yahoo support team.

Tiga kali saya terima email begini, 3 kali saya tak layan, tak pula akaun yahoo saya ditutup..Scam.scam.jahat sungguh hackers ni.

Anyway ada cadangan menyatakan tukar password setiap 90 hari adalah perlu. So tukar password anda sekarang, atau mungkin ID anda akan digunakan oleh orang yang tak bermoral.







Tiada ulasan: