4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Isnin, 9 November 2009

Topup 15 dapat 5

Berlaku pada hari ini, kisahnya seorang makcik yang bertanyakan kenapa kredit handphone cepat habis, baru aje topup RM15 dan buat 5 call tak sampai 5 minit setiap call. Apabila buat call keenam macam biasa operator cakap sila tambah kredit jumlah tak mencukupi.

Pening-pening lalat makcik tu, so aku pun tolong cek handphone dia tengok message pada 9/11/09 (hari yang sama) ada topup RM5.Tapi makcik tu bermatian cakap dia topup RM15, "makcik bagi rm20 dia bagi baki balik rm5" kata makcik tu. Dalam hati aku sah makcik ni dah kena main. aku tanya makcik tu kedai mana, jom saya bawak makcik.

Sampai kat kedai tu budak mata sepet macam tahu-tahu aje lepas nampak makcik tu datang dengan aku. "tokey, ini makcik topup rm15 tadi, hang tolong tunjuk kat aku mana dia rm15 yang dah masuk". Belum sempat dia pegang handphone aku cakap "tak payah cari aku tunjuk kat lu ni dia topup ari ni rm5 aje masuk". Masa ni telinga dia dah merah (satu2nya cara aku tengok mata sepet yang buat salah-memang tak boleh cover punya). Korang tahu apa dia cakap? dia cakap ooo sory sory ini celcom kadang-kadang kalu top macam rm15 aaaa dia masuk rm5 dulu, lepas tu dia masuk lagi rm5 atau rm10 pulak. Nak aje aku sepak sepet tu kat situ jugak (nak tergelak pun ada gak topup boleh masuk separuh2-nak tipu biar logik sikit)
peragai busuk macam sampah

Teringat makcik tu cakap jangan gaduh2, kalu tak dah kena pelempang kat situ juga."masuk sekarang rm10!!!" aku cakap, tanpa banyak soal dia topup lagi rm10 (dah tahu salah tipu makcik tu). "selalu ka makcik masuk topup kat sini?" "selalu" makcik tu cakap. sah makcik dah selalu kena, kalu makcik ni topup rm10, sepet tu bagi rm7 ke, mana makcik tu tahu pun. ishhhh geramnya aku..

Untuk pengetahuan korang kedai HP PENIPU NI ni sebelah Maybank baru Taiping (satu je kedai HP kat situ sebelah kedai VIDEO) Hati-hati bila berurusan atau takpayah berurusan langsung dengan orang macam ini.







Tiada ulasan: