4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Isnin, 16 Mei 2011

latih kucing anda berak di tandas

Bagaimana nak latih kucing berak di tandas?, Seeloknya bermula dari anak kucing yang sudah mula makan makanan lain selain susu ibunya. Tapi yang besar pun tak salah kalau nak dicuba.

1. Dapatkan kolar kucing
2. Tali pengikat (ikut kesesuaian)
3. Penyangkut kecil (dekat gambar yang berwarna chrome) yang sambungkan tali ke kolar. Penyangkut jenis ini senang untuk buka dan pasang.
4. Penyangkut besar (nak ikat dihujung tali satu lagi) untuk ikat di kawasan berkenaan agar kucing tak lari.



Jika anak kucing anda masih kecil dan kolarnya besar, anda boleh buat jahitan seperti dibawah untuk kecilkan kolarnya.


Caranya mudah. pasangkan tali ke kolar kucing kemudian sangkutkan hujung tali satu lagi ke bawah singki (didalam tandas) atau mana-mana tempat yang sesuai. Biarkan kucing anda berak disana beberapa kali. kemudian cuba lepaskannya. Jika masih gagal ikatkan semula didalam bilik air. Selepas 2 hari biasanya dia sudah pandai masuk ke bilik air untuk berak.


Anda juga boleh sangkut kan tali di kawasan rumah supaya dia tidak boleh bermain jauh dan tak juga terperuk di dalam sangkar.

1 ulasan:

Quinn Nazeera berkata...

Salam... just nak tanya..kucing tak kesejukan ke tinggalkan dalam bilik air...? just curius. thanks