Search This Blog

Loading...

ONLINE STORE / OFFLINE STORE

Tuesday, June 30, 2009

Yakjuj dan Makjuj

Allah menceritakan kisah lelaki itu seperti firman-Nya dalam surah itu: “Mereka akan bertanya kepadamu (Muhammad) mengenai Zulkarnain. Katakanlah: ‘Aku akan bacakan kepadamu cerita mengenainya’. Sesungguhnya Kami memberi kekuasaan kepadanya di (muka) bumi, dan Kami memberikan kepadanya jalan (untuk mencapai) segala sesuatu, maka dia pun menempuh suatu jalan.

“Hingga apabila dia sampai ke tempat terbenam matahari, dia melihat matahari terbenam di dalam laut berlumpur hitam dan dia mendapati di situ segolongan umat. Kami berkata: ‘Hai Zulkarnain, kamu boleh menyeksa atau boleh berbuat kebaikan terhadap mereka’. Berkata Zulkarnain: ‘Adapun orang yang aniaya maka kami kelak akan mengazabnya dengan azab yang tidak ada taranya’.” (ayat 83 hingga 87)

“Kemudian dia menempuh jalan (yang lain). Hingga apabila sampai ke tempat terbit matahari (Timur) dia mendapati matahari itu menyinari segolongan umat yang Kami tidak menjadikan bagi mereka sesuatu yang melindunginya dari (cahaya) matahari itu,” (ayat 89 dan 90).

“Kemudian dia menempuh suatu jalan (yang lain lagi). Hingga apabila dia sampai antara dua gunung, dia mendapati di hadapan kedua bukit itu suatu kaum yang hampir tidak mengerti pembicaraan. Mereka berkata: ‘Hai Zulkarnain, sesungguhnya Yakjuj dan Makjuj itu

orang yang membuat kerosakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara mereka?’.

Zulkarnain berkata: ‘Apa yang dikuasakan Tuhanku kepadaku terhadapnya adalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia dan alat-alat), agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka, berilah aku potongan-potongan besi’.

“Hingga apabila besi itu sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu, berkatalah Zulkarnain: ‘Tiuplah (api itu)’. Hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api, dia pun berkata: ‘Berilah aku tembaga (yang mendidih) agar ku tuangkan ke atas besi panas itu’.

“Maka mereka tidak bisa mendakinya dan mereka tidak bisa (pula) melubanginya. Zulkarnain berkata: ‘Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhanku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku, Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar’,” (ayat 92 hingga 98).

Demikianlah secebis kisah mengenai Zulkarnain. Dalam rentetan perjalanan hidupnya, lelaki itu bertanggungjawab membina tembok bagi menghalang bangsa Yakjuj dan Makjuj mendatangkan angkara kepada manusia. Tembok binaan Zulkarnain itu hanya akan runtuh apabila dunia terlalu hampir dengan kiamat..

TERLALU HAMPIR UNTUK KIAMAT, APAKAH MAKSUDNYA, ADAKAH SEKARANG INI SUDAH TERLALU HAMPIR?

Yakjuj dan Makjuj disebut dalam 2 surah al-Quran,
iaitu surah al-Kahfi dan surah al-Anbia.
Dalam surah al-Kahfi Allah menceritakan Yakjuj dan Makjuj diperangi Zulkarnain.

Dalam agama Kristian, Injil turut disebut tentang Yakjuj,
Makjuj dan dajal dan masing-masing disebut Yagog,
Magog dan Anti Christ.

DIKATAKAN SETIAP KALI CUBA KELUAR KE MUKA BUMI,
MEREKA AKAN JATUH KEMBALI
KE DALAM BUMI DISEBABKAN BUNYI LAUNGAN AZAN YANG MASIH
BERGEMA DI SELURUH BUMI INI.

PABILA TIBA HARI DIMANA TIADA AZAN LAGI DILAUNGKAN,
MAKA IA AKAN KELUAR.

Ada juga terbaca email kononnya NASA telah menemui satu kaum
bawah tanah atau dipanggil kaum Mole...dikatakan kaum ini
mempunyai kelakuan yg mungkin boleh mengganas di muka bumi

bila mereka itu keluar dari perut bumi itu...tetapi seperti
yg Al-Quran ajar, bila datang suatu berita dari orang kafir,
kita kenalah selidikinya dahulu...tak boleh terus percaya.
wallahua'lam

Menurut satu sumber yang lain, sekarang dinding ini ada dekat dengan Chechnya. Atas dari Palestin, dekat dengan Chechnya dulu dinding besi tapi dinding besi itu sudah pecah. Orang dari utara hendak mai ke selatan ini mesti lalu jalan itu saja, sebab kiri kanan ini bukit tinggi. Jadi kononnya Zulqarnain buat tembok besi di kawasan itulah, tapi tembok besi itu sudah pecah, tinggal sisa-sisanya saja. Maksudnya, Yakjuj dan Makjuj ini sudah keluar dah sebenarnya, cuma dia tidak datang menyerang (sebagai Yakjuj DAN Makjuj) saja lagi. Keluar dah keluar dah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tahukah anda

Tiada siapa yang mampu mencuri ilmu yang kita perolehi dengan membaca. Jadikan diri kita sebahagian daripada masyarakat yang berilmu.