Search This Blog

Loading...

ONLINE STORE / OFFLINE STORE

Monday, July 27, 2009

Kereta dilarikan bersama anak

Kredit kepada zaimar95 (terlupa ambil URL, cari semula tidak dapat dikesan-penulis asal boleh claim kredit atas artikel, inform saya di shoutmix). Atas alasan perkara baik harus disampaikan maka saya mengambil peluang untuk menghebahkan pada pembaca.

ceritanya begini
Pada , 15/5/07 pada adik perempuan biras saya. Biar saya namakan sebagai K.( biarpun lama masih boleh dijadikan PEDOMAN)

Lebih kurang pukul 3 ptg, K dan dua org anak perempuannya yg berumur 4 & 5 tahun dan tinggal di Puncak Alam, pergi ke Sungai Buluh untuk mengambil baju anak2nya yg telah ditempah sebelum tu. Sesudah mengambil baju tersebut, mereka pun terus balik ke rumah. Apabila tiba di Sg Plong, tiba2 kereta Hyundai Matrix yg dipandu K dilanggar dari belakang oleh sebuah Proton Waja kelabu. K yg agak panik berhenti di tepi jalan yg mana ada penjual bantal dan kekabu berdekatan. K kemudian turun, diikuti oleh salah seorg dari penumpang kereta Waja tersebut (ada tiga semuanya, dua org berbangsa India, pemandu tak diketahui bangsanya). Dia cakap pada K, brek kereta K rosak. K yg rasa pelik dan memang tahu brek keretanya tak rosak, terus bergegas masuk ke dalam keretanya. Tapi dia ditolak oleh lelaki tersebut dan seorg lagi lelaki telahpun masuk ke dalam kereta di bahagian belakang. (Anak2 K, sorg di tempat duduk hadapan dan sorg lagi di belakang). Kemudian lelaki tersebut terus memandu kereta K dan K terseret sedikit disebabkan dia cuba juga untuk membuka pintu keretanya.

K yg panik dan risaukan anak2nya terus ke kedai bantal berdekatan untuk meminjam telefon dan terus menelefon suaminya manakala peniga kedai tersebut menelefon polis. Tak lama kemudian, peronda polis datang dan membawa K ke balai polis Sg Plong. Polis bertindak agak cepat dgn menelefon balai polis2 di sekitar selangor untuk gerakan mencari diadakan. Kemudian suami K datang dan mereka dibawa ke Pondok Polis Mutiara Damansara disebabkan di situ terdapat Jabatan siasatan jenayah. Dengan bantuan pihak polis, lebih kurang jam 6.55, anak mereka dijumpai di dalam kereta Waja( disyaki juga kereta curi) di depan Uitm Puncak Perdana dlm keadaan sedang tidur.

Alhamdulillah, syukur, jumpa jugak akhirnya. Saya juga turut bergegas bersama suami ke Pondok Polis Mutiara Damansara selepas waktu kerja untuk berjumpa dengan K.

Saya juga seorg ibu kepada tiga org anak dan faham perasaan K. Perkara pertama yg bermain di kepala saya bila terdengar berita ini, bagaimana kalau ianya terjadi kepada saya dan anak2. Hanya tuhan yg tahu. Tersentuh perasaan saya bila melihat suami K mengalirkan airmata bila dapat bercakap dengan anak2nya melalui telefon polis sementara menunggu ketibaan anak2nya. Bila anaknya sampai, apalagi, sebaklah semua yg berada di situ. Nasib baik anak2nya tak diapa2kan, tingkap kereta waja tersebut jugak diturunkan dan pintu tak dikunci.

Salah seorang Inspektor di situ juga mengingatkan kami supaya tidak sekali2 berhenti jika ada kenderaan lain melanggar kereta, dan sekiranya perlu terus meberi isyarat kepada kenderaan tersebut untuk ke balai polis berdekatan. Pihak polis juga ada memberitahu kami, kejadian ini memang sedang berjalan dengan aktif dan mereka sedang dlm usaha memburu penjenayah2 tersebut.

So, berhati2lah semua dan ambil iktibar dari kejadian2 ini. Bila berlaku kejadian2 sebegini, jangan cepat panik. Ok, be careful everybody


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tahukah anda

Tiada siapa yang mampu mencuri ilmu yang kita perolehi dengan membaca. Jadikan diri kita sebahagian daripada masyarakat yang berilmu.