4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Khamis, 13 Ogos 2009

13 yang menakutkan-scary 13

No 13

Bukan sahaja masyarakat Melayu mempunyai kepercayaan tentang perkara mistik. Masyarakat barat juga tidak terkecuali. Pasti sahaja perasaan pelik dan hairan akan muncul apabila kita berhadapan dengan situasi di bawah ini :

Sebaik memasuki lif di sebuah bangunan tinggi dan ketika jari ingin menekan butang lif berkenaan, didapati terdapat nombor tingkat yang seolah-olah hilang pada aturannya. Tingkat nombor 10 ada, nombor 11 ada, nombor 12 pun ada tetapi kemudian terus ke nombor 14. Ke mana menghilangnya tingkat bernombor 13?

Demikianlah keadaan di kebanyakan bangunan di Amerika Syarikat (AS) dan Kanada – bangunan tinggi di kota besar yang terletak di kedua-dua negara terbabit tidak memiliki tingkat bernombor 13. Situasi tersebut amat menghairankan tetapi itulah satu fenomena pelik yang melanda kebanyakan masyarakat Barat atau mungkin ramai penduduk di seluruh dunia. Mereka percaya bahawa angka 13 adalah angka yang membawa malang, angka yang disumpah dan ‘berhantu’ sehingga menyebabkan penggunaan angka berkenaan akan membawa malang atau maut kepada mereka yang menggunakannya.





2 ulasan:

aRien de GreaT berkata...

err..friday the 13??

umk store berkata...

Ya la... friday the 13. tapi apa sebenarnya disebalik friday the 13 saya pun tak tahu..Tak apa nanti buat kajian