4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Selasa, 7 Jun 2011

Tikus gergasi

Macam mana kalau anda terjumpa tikus sebesar kucing, Jika tikus sebesar kucing mungkinkah ianya dapat mengancam bayi anda yang tidur di rumah. Inilah yang berlaku di Capetown Afrika Selatan.Dikatakan tikus ini boleh membesar sehingga satu meter (lebih besar dari kucing) dan giginya pula berukuran 2.5cm.

Tikus ini telah memakan 2 bayi Lunathi Dwanda 3tahun semasa tidur dan seorang lagi bayi menjadi mangsa di hari yang sama di Johannesburg. Lunathi dijumpai tidak bernyawa dalam keadaan yang amat mengerikan, matanya terkeluar dan mukanya rosak.


Tikus ini termasuk didalam kumpulan African Giant Pouched Rats, salah satu tikus terbesar dunia dan banyak dijumpai ditempat-tempat sampah dan aktif dimalam hari, makan segala apa yang dijumpa dan menghasilkan 50 anak setahun. Ada terdapat beberapa suku di Afrika yang membiak tikus ini untuk dimakan.


hehehe: tikus kat Malaysia pun besar-besar jugak, tengoklah dekat longkang di restoran tertentu diwaktu malam. Mula-mula biak untuk makan di Afrika, lepas tu dia pulak makan manusia.

Tiada ulasan: