4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Khamis, 12 Januari 2012

Kopi elak serangan jantung

Faktor genetik dapat mempengaruhi risiko seseorang untuk mengidap penyakit jantung tetapi penyakit ini sebahagian besar dapat dicegah. Kita mungkin pernah mendengar nasihat bijak yang mengatakan, untuk menjaga jantung tetap sihat, maka harus makan makanan berkhasiat dan keseragaman menjalani senaman.

Namun bukan cuma perubahan gaya hidup yang dapat dilakukan untuk menekan risiko sakit jantung. Apa yang anda minum juga boleh membuat kesihatan jantung terlawal. Berikut ini adalah beberapa jenis minuman yang disarankan yang dapat membantu menjaga kesihatan jantung :

Kopi
Mungkin hal ini terdengar agak pelik tetapi tahukah anda bahawa kopi memiliki antioksidan lebih tinggi berbanding koko atau teh? Minim kopi dalam jumlah yang tepat dapat menghambat peradangan dan mengurangi risiko penyakit kardiovaskular.

Sebuah studi jangka panjang dan berskala besar di mana melibatkan lebih dari 83.000 orang wanita menunjukkan bahawa minum 2 cawan kopi setiap hari dapat memangkas risiko terkena stroke 20 persen lebih rendah daripada mereka yang sedikit minum kopi atau tidak sama sekali.

Saranan : Minum antara 2 hingga 4 cawan kopi setiap hari termasuk kategori sederhana. Jika anda mengalami insomnia, gelisah dan kelelahan, cukup minum satu gelas saja

sumber kompas

Tiada ulasan: