4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Isnin, 24 Mei 2010

Awas permainan game di rumah anda

Ps2 , Psp, syoknya main..tapi kalian harus ingat dan sebagai ibubapa seharusnya tahu apa kandungan permaianan yang diberikan pada anak-anak anda.

Ada permainan yang mana setelah pemain berjaya melepasi tahap tertentu akan ada babak hubungan seks sebagai habuan kerana berjaya melawan musuh (dipaparkan dalam keadaan yang teramat-amat tidak sesuai untuk anak-anak) sebelum dapat meneruskan permainan.

Kalau anda ada anak lelaki yang bermain game pastikan anda berada bersama ataupun anda mainkan permainan tersebut sehingga habis dahulu sebelum serahkan lesen permainan kepada anak.

Ada juga ibu bapa yang tak ambil peduli, sebagi contoh " alaaa sikit aje tu lagipun kartun aje" kartun aje? . Dengan perasaan ingin tahu melampau pada anak-anak tidak mustahil ianya akan menjadi satu skop ujikaji kepada mereka (seperti dilaporkan harian metro bulan lepas), jangan pula anak anda yang masih bersekolah rendah, serendah darjah 3 dituduh merogol rakan sekelas.

ps: Saya sendiri dah tengok game sebegini.(tapi bukan saya yang beli, kalau saya nak beli, tengok tajuk macam tu pun dah kena reject).Kalau game itu milik saya, sudah tentu dipatahkan dua.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

god of war ke?hehe mmg da unsur2 seks...

umk store berkata...

yup..god of war.

Lusmays berkata...

kenapa isu babak seks sahaja? nama pun dah tak betul, stkt babak seks tu cuma cbg je, yg paling takut dan x sedar ialah "God of War". Check semula, ni boleh menyebabkan syirik!

umk store berkata...

To lusmays: Itu sebab saya sebut kalau tengok tajuk saja terus saya reject. Kita ni tak mampu nak stop apa yg diorang nak buat. Tapi kita boleh stop beli."God of War" memang boleh membawa kpd syirik. anyway TQ diatas perhatian anda. maknanya anda sedar.