4G Internet Pantas Dengan Kelajuan Maksimum Tanpa Sekatan, Penjimatan Panggilan, Tiada Kecurian Kredit, Tiada PayPerUse Internet yang menghabiskan kredit, Tempoh Kredit Lama, Panggilan Murah 6sen, Kuota Internet boleh bawa kehadapan, SEGALANYA DISINI

Cari Blog Ini

Selasa, 18 Januari 2011

Minda separuh sedar

Jika tidak silap ada pernah terbaca di blog saudara Mazidul bahawa rancangan hiburan disogokkan untuk melalaikan rakyat di negara-negara yang miskin atau bermasalah. Seperti negara yang mempunyai kadar pengganguran yang tinggi, mempunyai masalah politik, pentadbiran yang kurang stabil dan sebagainya. Ini adalah bertujuan untuk membuat rakyat/penonton berada dalam keadaan separuh sedar apabila menonton, dan hanya ketawa, bergembira sahaja bagi melupakan masalah sebenar yang dihadapi.

Saya setuju, cuba kita lihat kebanjiran drama-drama dari seberang yang mana telah banyak membuang masa suri rumah, drama yang entah bila akan habis. Penggemar drama seberang seakan dirasuk, cukup waktu mesti pastikan diri mengadap television.

Bukan main tersenyum lebar bila melihat pelakon pujaan di kaca tv. Bukan main seronok bercerita tentang slot-slot drama, macam itulah dunia nyatanya. Tersengeh sorang-sorang itu biasa.

Minda kita telah dikawal separuh sedar, kita lupa sekejap harga barangan dapur telah naik. Tak  apa, kejap lagi ada lagi drama dari seberang untuk ditonton. Kita lupa kembali kisah hidup yang nak dilalui. Bijak.bijak.

Belum cerita tentang drama-drama tahyul, pari-pari, jadian dsb

Jangan sampai anak-anak cakap " tak apa  abah nanti pari-pari datang tolong adik" atau " kalau nak apa-apa adik boleh mintak kat pari-pari". 

Kepada peminat drama seberang jangan lemparkan komen yang tak membina. Sokong perlakuan anda dengan fakta yang kukuh.

Tiada ulasan: